سلام

درویشی درويشي سلسله نعمت‌اللهی نعمت‌الهیه نعمه‌الهی نعمه‌اللهیه نعمت اللهی نعمه الهی نعمت اللهي نعمت‌اللهي نعمه‌اللهي نعمت الهیه نعمه اللهیه سلطانعلیشاهی سلطانعليشاهي سلطان علیشاهی سلطان عليشاهي سلطان‌علیشاهی سلطان‌عليشاهي گنابادی گنابادي گنابادیه گناباديه عرفان تصوف صوفی صوفي صوفیه صوفيه عرفا صوفیان صوفيان درویش قطب اقطاب مزار سلطاني سلطانی mysticism sufism shiism sufism shiah sufism islamic sufism nimatullahi order gunabadi

جمعه

اعلامیه‌های اقطاب : چهارده فرمان جناب محبوبعلیشاه در رحلت جناب رضاعلیشاه ( مهر ۱۳۷۱ )

چهارده فرمان جناب حاج علی تابنده محبوبعلیشاه به فقرا در چهلمین روز ارتحال جناب حاج سلطانحسین تابنده گنابادی رضاعلیشاه ؛ ۲۰ ربیع الثانی ۱۴۱۳ برابر ۲۶ مهر ۱۳۷۱


بسم الله الرحمن الرحیم

هو
۱۲۱

از جهت ترویح روح مطهر حضرت آقای رضاعلیشاه طاب ثراه قطب سلسله علیه نعمت اللهیه سلطانعلیشاهی ، این فقیر ، حاج علی تابنده مفتخر به لقب طریقتی محبوبعلیشاه ، چهارده نکته از دفتر زندگانی پربار فقری ، علمی و اخلاقی آن بزرگوار را به دل های منور به نور ایمان فقرای نعمت اللهی سلطانعلیشاهی به نام چهارده معصوم (ع) خاطرنشان ساختم تا با اجرای آن ، روح پرفتوح آن بزرگوار را شاد و اسباب خیر و برکت دنیا و آخرت خویش سازند .

۱. با یاد خدا دم را غنیمت شمارید و آن را ارج نهید .

۲. شفقت به خلق الله را سرلوحه زندگانی خود قرار دهید .

۳. تن را که مرکب روح است ، با خوراک و پوشاک و مسکنی که از دسترنج شما است توانا سازید .

۴. گوهر مردمی را به نور ایمان تابناک نگهدارید .

۵. شادی جان را با عشق ورزیدن به حقیقت عرفان تامین کنید .

۶. پرواز روان در آسمان معرفت را با ذکر دوام و فکر مدام سرعت بخشید .

۷. نور عقل را روشنگر آسمان جهان مردمی کنید .

۸. منادی وجدان را آزرده نسازید ، و بترسید از دمی که از سر قهر به فوق افلاک رود .

۹. سفارش های مکرر اقطاب سلسله علیه نعمت اللهیه سلطانعلیشاهی بخصوص تاکیدات مکرر والد بزرگوار فقیر در اجرای احکام شریعت مقدس اسلام را نصب العین قرار دهید .

۱۰. خواندن کتاب « پند صالح » و دیگر کتب عرفانی جلوگیر لغزش های ناخودآگاه است و با مطالعه این کتب از تزلزل های نفسانی جلوگیری نمایید .

۱۱. جرقه بروز هر اختلافی را در دم خاموش کنید ، چون اینگونه هوشیاری و بیداری ها در نظر اولیاء الله اجر بی پایان دارد .

۱۲. وحدت و تمرکز در گرد پرچم اسلام را تنها سنگر نجات در جهان امروز بشناسید .

۱۳. حفظ اجاق خانواده ، و آبیاری ریشه های خانوادگی ، و کوشش در استحکام روابط همسری ، و پرهیز از هرگونه خشم و حسد و بیگانگی ، سرمایه آرامش و گرمی بخش زندگانی است . فراموش نفرمایید که خدمت به یکدیگر عبادت ، و هموار گذشتن روزگار بر شما است .

۱۴. این فقیر در اجرای مسوولیت خطیری که ناچار به اطاعت و اجرای آن شده ام اجرای کامل این چهارده اصل را از یکایک برادران نعمت اللهی سلطانعلیشاهی خواهانم ، و یک دم لغزش در انجام هریک را به زیان دنیا و آخرت می بینم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .
برابر با چهلمین روز ارتحال حضرت مولانا المعظم حضرت آقای رضاعلیشاه اعلی الله مقامه الشریف

فقیر حاج علی تابنده محبوبعلیشاه
۲۰ ربیع الثانی ۱۴۱۳ قمری ، مطابق ۲۶ مهرماه ۱۳۷۱ شمسی


با تشکر از فقیر محترمی که آرشیو خود را در اختیار ما قرار دادند .

برچسب‌ها: